لکنت و اضطراب
2 نوامبر 2021
نوروفیدبک و درمان نقص توجه
25 نوامبر 2021

نقص توجه در کودکی و تاثیرات آن در بزرگسالی

Rate this post

ارتباط عجیب درآمد سالانه بزرگسالان با میزان تمرکز در سنین کودکی

محققان کانادایی در مجله ی JAMAPsychiatry  مقاله ای را به چاپ رساندند که نتایج آن بسیار شگفت آور است. این محققان طی ۲۷ سال ۳۰۲۰ کودک را زیر نظر گرفتند. در پایان  دریافتند که کاهش توجه به میزان ۱ نمره در تست های توجه و تمرکز در سن ۶ سالگی منجر به کاهش درآمد به میزان ۷۳۲۳۲ دلار برای مردان و ۴۵۵۶۹ دلار برای زنان در طول یک حرفه کاری ۴۰ ساله می شود.

Ref: Vergunst F.Association Between Childhood Behaviors

and Adult Employment Earnings in Canada. JAMAPsychiatry 2019;76(10:)1044-1051

 

میزان مرگ در بزرگسالان و نوجونان دارای نقص توجه و بیش فعالی

محققان دانمارکی با بررسی ۵۵۸۰ مرگ زودهنگام در این کشور مقاله ای را در مجله ی Lancet منتشر کردند که نشان می داد میزان مرگ زودهنگام در افراد زیر ۳۰ سال مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه حدودا ۳ برابر سایرین است. پس از انتشار این مقاله تجدید نظرهایی در رابطه با قوانین ارایه ی گواهی نامه ی رانندگی به افراد دارای نقص توجه و بیش فعالی در دانمارک صورت گرفت.

Ref: Dalsgaard S.Mortality in children, adolescents, and adults with attention

defi cit hyperactivity disorder: a nationwide cohort study.Lancet 2015 ;6736(14: )61684-6

 

ارتباط بیش فعالی و نقص توجه کودکان با چاقی

محققان دانشگاه نیوکاسل با بررسی ۷۲۸,۱۳۶ نفر ارتباط چاقی و بیش فعالی و نقص توجه را مورد توجه قرار دادند و نتایج آن را در مجله ی Am J Psychiatry به چاپ رساندند. این محققان دریافتند که بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی و نقص توجه ۷۰% و کودکان مبتلا ۴۰% بیش از سایرین به چاقی مبتلا می شوند. این پژوهش سه فرض را مطرح ساخت: ۱) بیش فعالی و نقص توجه ریسک چاقی را افزایش می دهد. ۲) چاقی و مسایل همراه آن می تواند سبب بیش فعالی و نقص توجه شود. ۳) ADHD و چاقی عوامل بیولوژیکی مشترکی دارند، از جمله انواع ژنتیکی.

Ref: Samuele Cortese, M.D. Association Between ADHD and Obesity: A Systematic

Review and Meta-Analysis. Am J Psychiatry 2016; 173(1:)34-43