دکتر متخصص گفتاردرمانی خوب در اصفهان
متخصص گفتاردرمانی کودکان اصفهان
24 ژانویه 2020
غذا خوردن کودک را چگونه بهتر کنم
اختلال بلع کودکان مدرسه رو
31 ژانویه 2020

نوروفیدبک اصفهان (مرکز اهورا)

نوروفیدبک خوب در اصفهان
3.2/5 - (4 امتیاز)

نوروفیدبک چیست؟(نوروفیدبک اصفهان)

 

نوروفیدبک یک فناوری رایانه ای است که با تجهیزات تکمیلی می تواند فعالیت متابولیک کورتکس مغز را ارزیابی کند . این کار به مراجع کمک می کند که به صورت پنهان ذهن خود را کنترل کند.

این روش کاملا مراجع محور است و در آن مغز هیچگونه تحریک الکتریکی و یا پیغام آگاهانه ای دریافت نمی کند. در این روش هیچ نوع سیگنال ورودی وجود ندارد و در نتیجه استرس زا نیست.

نوروفیدبک خوب در اصفهان

نوروفیدبک چگونه اجرا می شود؟

در این روش از دستگاه نروفیدبک، سه الکترود یا بیشتر به سر مراجع متصل می گردد. که بدون وارد کردن سیگنال، سیگنال های الکتریکی مغز را  دریافت می کنند. این سیگنال ها روی یک نمایشگر نشان داده می شوند تا توسط نروتراپیست تنظیم شوند. نوروتراپیست با تنطیم برخی آیتم های موجود در نرم افزار به مراجع کمک می کند. تا در زمان مطلوب شدن امواج مغزی پاداش دریافت کند. این پاداش میتواند برای افراد گوناگون به اشکال مختلف باشد. مثلا برای کودکان با مطلوب شدن امواج انیمیشنی پخش می شود و با نامطلوب شدن آنها انیمیشن از حرکت باز می ایستد. به این ترتیب کودک تلاش میکند حرکت انیمیشن را حفظ کرده و لذا بدون هیچ گونه آگاهی یا تحریکی امواج مغزی را در حالت مطلوب حفظ میکند. این نتایج در فواصل زمانی بین جلسات حفظ می شوند و عموما بازگشت چشم گیری رخ نمیدهد.

نوروفیدبک خوب در اصفهان

روند و طول درمان نوروتراپی چگونه است؟

در ابتدا به واسطه علایم بالینی و انواع تست های روان-عصب شناختی تشخیص داده می شود . که آیا نروفیذبک می تواند برای درمان اختلال مراجع مفید باشد یا خیر.

سپس جهت تعیین امواج نامطلوب مغزی، نوعی نوار مغز(EEG) ثبت و تحلیل می شود. اینEEG می تواند QEEG, Clinical Q و یا Baseline  باشد. لازم به یادآوریست که دقت این انواع از نوارمغزی با هم متفاوت می باشد.

پس از تحلیل نوار مغزی پروتکل درمانی نروفیدبک تعیین و اجرا میشود. تا ۱۵ جلسه اول لازم است مراجع به صورت منظم و با فواصل زمانی منطقی بصورت هفته ای دو یا سه مرتبه برای اجرای نروفیدبک مراجعه کند. پس از ۱۵ جلسه برای تعیین میزان اثربخشی نروفیدبک ارزیابی انجام میگیرد و بنا به تشخیص نروتراپیست، تعداد جلسات کم می شود یا ثابت می ماند.

اصولا افرادی که به نروفیدبک پاسخ می دهند به ۴۰ تا ۶۰ جلسه برای درمان احتیاج دارند.و پس از آن برای جلوگیری از بازگشت، با فواصل دوهفته ای، یک ماهه، دو ماهه، شش ماهه و یک ساله نروفیدبک تکرار می شود.

نوروفیدبک اصفهان کجا مراجعه کنم؟

بهترین تجهیزات و نرم افزارهای نروتراپی جهان موسوم به Procomp2   متعلق به شرکت   Thought Technology  کانادا  است؛ که در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مرکز نروفیدبک توسط نروتراپیست  آموزش دیده در دوره های نروفیدبک عمومی و پیشرفته با  مدارک آموزشی معادل مدارک ارایه شده توسط   پروفسور   استرمن (مبدع نروفیدبک)   انجام می گیرد.

 

نوروفیدبک در اصفهانبرای مشاهده این مقاله در پست  اینستاگرام مرکز اهورا کلیک کنید.

نوروفیدبک اصفهان کجا مراجعه کنم؟برای مشاهده نوروفیدبک در ویکی پدیا کلیک کنید.

 

کلمات مرتبط : نوروفیدبک اصفهان.نوروفیدبک در اصفهان .نوروفیدبک کودک

مقالات مرتبط :