مادران نوزادان نارس بدانند
31 آگوست 2020
موتیسم انتخابی
30 سپتامبر 2020

هماهنگی بین والدین

Rate this post

هماهنگی بین والدین و فرزند اهمیت دارد اما هماهنگی بین پدر و مادر فرزند نیز ضرورت دارد .کودکان در سنین پایین می دانند که چطور پدر یا مادر خود را به بازی بگیرند و اگر یکی نه بگوید چگونه از دیگری کمک بگیرند وقتی همین کودکان به سن بالاتر می رسند وضع بدتر می شود. اگر پدر کودکی خیلی سهل گیر و مادرش خیلی سخت گیر باشد کودک سریع یاد می گیرد که آنها را بازی دهد و این خیلی خطرناک است است. کودکان یاد خواهند گرفت که از پدر یا مادر خیلی سهل گیر سوء استفاده کنند و برای گرفتن امتیازاتی مثل تماشای بیشتر تلویزیون یا دریافت پول بیشتر سراغ پدر یا مادری می روند که خیلی سهل گیر است چون می‌دانند معمولاً چنین پدر یا مادری تسلیم خواسته آنان خواهد شد.

راهکارهایی برای ایجاد هماهنگی بین والدین :

در مورد مقررات خانه و انتظارات خود از فرزندان به توافق برسید. در مورد چیزهایی که بچه ها باید یاد بگیرند یا یاد نگیرند و نیز در مورد کم و کیف تنبیه و مسائل مربوط به تربیت فرزندان با همسر خود به توافق برسید

اما مخالفت‌های خود را با یکدیگر پشت درهای بسته انجام دهید تا کودکان شاهد چنین رفتاری از طرف شما نباشند. مسائل خود را با یکدیگر زمانی حل و فصل کنید که فرزندان شما حضور ندارند .

حتی اگر در یک موضوعی با یکدیگر توافق ندارید جلوی بچه های خود اتحاد داشته باشید. اگر هم لازم باشد با یکدیگر مصالحه کنید .اگر جلوی کودکان خود به مخالفت با یکدیگر بپردازید به کودکان خود نقاط ضعفتان را آشکار خواهید ساخت و بعدها آن موارد جز سوء استفاده های کودکان تان خواهد بود.

در مورد تربیت کودکان خود با همسرتان گفتگو کنید. از احساسات باورهای یکدیگر در این باره مطلع شوید. با این کار صرف نظر از اینکه کدام یک از شما پیش فرزند خود هستید بد رفتاری اصلاح خواهد شد.

تمام تصمیم گیری های مربوط به تربیت فرزندان را به یک نفر پدر یا مادر محول نکنید .صرفاً مسائل خاص باید یا با پدر و یا با مادر در میان گذاشته شوند. تربیت روزانه باید به طور مشترک صورت گیرد. اگر مادر متکی به پدر بچه ها باشد تا آنها را ادب کند در این صورت کودکان به ندرت به حرف های مادرشان توجه خواهند کرد. مادر باید مسئولیت وقت خود را در پرداختن به کودکان به عهده بگیرد پدر نیز همینطور.

هماهنگی بین پدر و مادر همیشه کار راحتی نیست اما ارزش آن را دارد. در مورد آینده فکر کنید. اجازه ندهید مسائل کوچک به مسائل بزرگ تبدیل شوند. سعی کنید با بدرفتاری فورا مقابله کنید و  از نه گفتن به بچه‌ها نهراسید.